Wednesday, January 12, 2022

Why Do You Believe Him...With Zero Evidence?

(Português abaixo)

I heard someone close to Joel say, just yesterday, that I was his best friend, the perfect person for him, and that they too thought I was just an amazing girl...until I developed that mental illness.  

Actually, this was the direct quote:  "Joel and Michawn were perfect for each other before she became crazy.  Michawn was an amazing person, before this mental illness entered her head."  

While I know that he has people convinced that I am not just 'crazy' in the layperson's way of saying it, but that I literally have been diagnosed with a mental illness...it's just still so unbelievable to hear it.  And these people have just taken him at his word.  

It's like our counselor says to him over and over again, "Joel, just because you have convinced yourself that something is true doesn't make it true.  Where is your evidence?  Show us your evidence for what you say."  Never once has he presented any evidence for *anything* he claims, including this mental illness claim.  

The way this person said what they said yesterday, so nonchalantly, so matter of fact, like me having a mental illness was just FACT and what ruined our marriage/family...like it was understood by everyone and nobody had ever refuted that claim or questioned it...truly baffling.

But also, the question I always come back to...

If I did have a mental illness, Joel and his family's answer was to just abandon me?  Their answer was to talk bad about me?  What happened to the vows that say we're supposed to love in SICKNESS and in health?  I *was* sick...physically...and needed to be taken care of.  But, they didn't believe me or want to do that.  So, they made up this mental illness story.

If they are actually people who follow Jesus, how would any of this be ok with them?  

People who might read this who are still believing this story that I am 'crazy'...why do you believe that?  Where is your evidence?

----------------------

Eu ouvi alguém próximo a Joel dizer, só ontem, que eu era melhor amigo do Joel, a pessoa perfeita para ele, e que essa pessoa também achavam que eu era uma garota incrível...até que eu desenvolvi essa doença mental.

Na verdade, a citação direta foi: "Joel e Michawn eram perfeitos um para o outro antes de ela ficou doida. Michawn era uma pessoa ótima, antes dessa loucura entrou na cabeça dela."

Embora eu saiba que ele tem as pessoas convencidas de que eu não sou apenas 'louca' na maneira informal de dizer isso, mas que eu literalmente fui diagnosticado com uma doença mental...ainda é tão inacreditável ouvir isso. E essas pessoas acabaram de acreditar em sua palavra.

É como se nossa conselheira lhe dissesse repetidamente: "Joel, só porque você se convenceu de que algo é verdade não significa que seja verdade. Onde está sua evidência? Mostre-nos sua evidência para o que você diz." Nunca uma vez ele apresentou qualquer evidência de *qualquer coisa* que ele afirme, incluindo essa alegação de doença mental.

A maneira como essa pessoa disse o que disse ontem, tão despreocupadamente, tão de fato, como se eu tivesse uma doença mental era apenas FATO e o que arruinou nosso casamento/família...como se fosse entendido por todos e ninguém jamais refutou essa afirmação, ou questionou...realmente desconcertante.

Mas também, a pergunta que eu sempre volto...

Se eu tivesse mesmo uma doença mental, a resposta do Joel e família dele era simplesmente me abandonar? A resposta deles foi falar mal de mim? O que aconteceu com os votos que dizem que devemos amar na DOENÇA e na saúde? Eu *estava* doente...fisicamente...e precisava de cuidados. Mas, eles não acreditaram em mim ou querem fazer isso. Então, eles inventaram essa história de doença mental.

Se eles são realmente pessoas que seguem a Jesus, como isso seria bom para eles?

As pessoas que podem ler isso que ainda estão acreditando nessa história de que eu sou 'louca'...por que você acredita nisso? Onde está sua evidência?

No comments: